Kamis, 16 April 2015

BUNGA WARUNG

Bismillaah.. Kembali findi pop menghadirkan kisah cinta yang mendayu dayu
BUNGA WARUNG
(Kisah ini diawali waktu buahannya bulik kamping lagi dijalan bamutur bulik bapandiran)
Amat:mantap coy hahay,kaina kita kamping pulang supaya pikiran fresh..
Abah ijum:haaku mimang hubby berpetualang buahannya ai,bahari apa nang kada bisa kudatangi,samuaan sudah ku jelajahi..(Sambil baruku)
Amat :beuh kisah harat,tulak ka banjar haja kada ingat bulik,nang kaya urang lingu hahaha..(Mahapak)
Utuh :hahaha asli mattai ,nang kita bacari batu cincin semalam baingkut banar wan aku gair kalu tapisah,kisah jiwa petualang gkgkgkgk..
Abah ijum:(takalipik)curut balum tuntung bapandir,nyata ai sudah tuha ni,nang ku kisahakan ni waktu lagi anum kalangkala ai..(Sarik)
Amat:uh iyakah pus,kaluai..
Abah ijum:pus pus curut nih..(Sarik)
utuh :hahaha..(Pas cangang ka warung)
(Rahatan bapandiran marim bagasut utuh)
Ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Abah ijum:(tahangkup)buuugh,aduuuh dahiku,curut utuh ni marim bakajut..
Amat:(takalipik)gila tacium buyyit abah ijum aku,homa salawar bus bau masam..(Bapicik hidung)
Abah ijum :(takalipik)bunyulnya iwak samu nih aku dihapak, kanapa tuh marim bagasut..
Utuh:tu ada warung,ada binian bungas palihat ku tadi..
Abah ijum:wuiiih mantap tu,jiwa lelakiku terpanggil untuk menaklukakannya..(Agak)
Amat:musti ganang bus buyyit sudah kimpus..(Takicing)
Utuh :xixixixixi..
Abah ijum:(takalipik)curut ini ciri khasku wallai,justru ini daya tarikku..
Amat:(takalipik)beuh daya tarik nangapa,penebar aroma maka iya..
Utuh:sudah jangan basambatan,kaina kalihatan buahannya..
(Maundur ka mutur,hanyar bamandak,kaluaran buahannya hancap bukahan)
Binian:salaam kaka,waduuh ganteng ganteng dari mana ni..(Managur)
Binian 2:hmm pasti habis pikinikkan..
Utu:iyaa ding,kenalkan namaku utuh.. (Basalaman)
Binian:ulun nadhira safiya cukup dipanggil dhiera..
Binian 2:ulun aisyah..
Amat:aku amat yangai ..(Basalaman)
Abah ijum:aku jum cruse,tiiing..(Basalaman,mangijipi mata)
Amat:(takalipik)homa mangijipi mata,pina musti jum cruse jeyy kada jum pus lah hahaha..
Abah ijum:(takalipik)lingunya amat nih aur mahapak haja..
Nadhira:mau minum apa nih..
Utuh:aku kopi haja dingai..
Amat:sama dingai..
Abah ijum:aku energy drink..
Amat:(takalipik)homa lain minuman bus, iih asal bayar saurang ha..
Abah ijum:duitku habis sudah bayarakan tuhlah..
Utuh:iih ha..
Abah ijum:mantaaaaaaap..
(Maulahakannai nadhira wan aisyah ka banyu ,hanyar manyurung)
Utuh:(mulai manggumbal)ading,jalanan yang kulalui bahkan disepanjang hidup ini baru kali ini aku terhenti ketika memandang sebuah keindahan yang begitu mempesona, pancaran itu keluar dari aura wajahmu dhiera..(Syair kita pakai bahasa Indonesia)
Nadhira:hmm kaka makasih pujiannya..
Amat:ading aisyah,bulihkah aku meletakkan cinta sebesar dunia di hatimu..
Abah ijum:prrrph hahahaha,amun bakaramput tu disasadangi mattai,kawa dibaca amun baisi cinta jua kaya ikam tu paling ganal kaya pentol kurik gkgkgkgk..
Amat:(takalipik)gilanya kimpus nih,urang manggumbal malah mahapak..
Aisyah:Hehe pian badua baranak ni dasar luculah..
(Tabunciling amat wan abah ijum di sambat badua baranak)
Utuh:hahaha kaya itu pang aisyahhai buahannya ni kadang kadang pacar haja basamaan gkgkgk..
Amat:(takalipik)asli satris dimana manakah manyimpulakan aku wan kimpus nih badua baranak..
Aisyah:iih mirip, kalakuan sama, luang hidung sama ganal,dahi sama libar xixixi..
Abah ijum:(takalipik)homaa..(Nganga nganga)
Amat:(takalipik)beuh mamatii pasaran haja ni,gara gara tabawa kimpus nih..(Masam muha)
Abah ijum:(takalipik)curut aku disalahakan..
(Kada lawas ada badua lakian datang)
Lakian 1:ding energy drinklah..
Lakian 2:aku campur susu..
Aisyah:iyaa,ulun maulahakan banyu dulu ka lah..
Amat:iyaa say..
Utuh:ding,pian sudah beisi pacarlah..
Nadhira:hmm kira kira pian pang..
Utuh:amun nang handak banyak pang,tapi balum ada yang cucuk kalu..
Nadhira:(senyum)hmm bisa jadi begitu..
Utuh:mimang ka utuh ni bukan laki laki yang sempurna,tapi setidaknya ketika aku mencintai seseorang,sedapat mungkin aku akan membahagiakannya,tentunya buat ading seorang..(Mangibit dagu)
Lakian:uii bus jangan tapi manggumbal banarlah disini,dhiera tu lirikan ku..(Manciling)
Abah ijum:beuh pina musti lirikan situ jar,muha kaya ubat nyamuk kisah ampunnya..
Amat:hahahaha..
Lakian 2:ui kai jangan banyak pandir kalu sakit bulik..
Amat :haw pina maancam,jagaukah situ..
Nadhira:sudah sudah,jangan bakalahi..
Utuh:ui bus,kami kasini kada handak mancari musuh,aku batakun,nadhira ni sudah menerima cinta ikamlah..
Lakian:balum,tapi aku sudah lawas handak..
Utuh:kada masuk akal amun ikam sarik kaya itu,kalu misalnya buahan ikam sudah bahandakan,atau ada ikatan jalas kami salah,tapi amun ikam sekedar malirik haja,semua nang baisi mata gin bisa melakukan itu..
Lakian:aku menunggu waktu nang tepat,hanyar ku ungkapkan..
Utuh:nadhira ini gadis cantik,siapapun yang melihatnya pasti menaksir,si kimpus nih haja,produk tempoe dulu baliuran malihat..
Amat:hahahaha..
Abah ijumn:(takalipik)gila utuh ni,aku diulah cuntuh..(Sarik)
Utuh:artinya urang kada pintar,hati handak biniannya bungas tapi badiam haja..
(Langsung badiri 2 lakian tadi)
Apa yang akan terejadi,dan intrik apa yang akan ditampilkan dikisah ini
,insya Allah aku sambung paling lambat esok amun dikatujui kisahnya,amun kada kita pagat sampai disini,kita tampilkan kisah lain
Pesan:bila kita menaruh hati terhadap seseorang,jangan berlama lama menahannya,ingat bunga yang mekar akan banyak kumbang yang ingin memetiknya,jangan sampai didahului orang,dan kita pada akhirnya hanya gigit jari
Penulis
Fendi ramanda

0 komentar:

Posting Komentar

luvne.com resepkuekeringku.com desainrumahnya.com yayasanbabysitterku.com