Senin, 28 September 2015

Meyakinkan hati

Bismillaah.. Kali ini findi pop menghadirkan kisah maanduy anduy
Meyakinkan hati
(Utuh menaksir wan babinian bangaran shafitri,suatu malam di bbm biniannya)
Shafitri: ping..
Utuh: pong..
Shafitri:ka ujar pian menaksir wan ulun, tapi sampai wayah ini kada bisa lagi manamui ulun,kenapa ka..
Utuh:ading, rasa kekaguman ulun wan pian bukanlah main main,semua tulus apa adanya..
Shafitri:hanya gambar pian di pp haja yang dapat ulun lihat,bagaimana tahu wan kesungguhan hati pian..
Utuh:pian itu bungas dingai banyak kumbang nang menaruh hati wan pian..
Shafitri:iyaa ulun akui..
Utuh:aku berharap ading mendapatkan yang sempurna,carilah dulu cintamu pada kepingan hati yang lain,siapa tau ading akan temukan yang jauh lebih baik dari ka utuh,aku berharap ading mendapatkan bahagia yang sempurna..
(Tutup chat bbm,dikamar shafitri melamun)
Shafitri:ka utuh,siapakah pian,pian bagaikan misteri,memberi angin sejuk tapi kada bisa diraih,sampai saat ini aku masih berada dalam tanda tanya..
(Dikamar utuh)
Utuh:ading shafitri, sesungguhnya ada cinta yang tulus buatmu,suatu hari nanti bila mimang ada juduh,aku akan membawakan cintaku yang sebesar dunia,khusus buat ading saurang..
(Beberapa bulan kemudian,shafitri update status di bbm " harus terluka lagi hiks hiks" gambar pp binian menangis,di bbm utuhhai)
Utuh:ping..
Shafitri :pong..
Utuh:kenapa lagi ading,status pina galau..
Shafitri:hiks hiks ulun di kaciwakan lagi ka ai,hanyar haja menjalin cinta sekalinya minggu tadi ulun ditinggal kawin,ka hiks hiks apakah ulun kada bisa bahagia ka,kenapa lakian yang ulun cintai selalu melukai hati ulun..
Utuh:ading,sabarlah sayang,ada masanya ading bahagia,mungkin kada saat ini,bisa jadi ini adalah bagian dari ujian cinta ading,kebahagiaan yang ganal dan hakiki handak datang kalu..
Shafitri:hiks hiks ulun sudah guyah ka ai,tulung ulun ka,ulun ingin bahagia..
Utuh:ading,aku sayang wan ading,tapi ka utuh masih berharap ading mendapatkan yang jauh lebih sempurna,sebab pilihan hati adalah pilihan hidup,jangan sampai manyasal di kamudian hari..
Shafitri:maksudnya ka..
Utuh:maksudnya pandai pandailah dalam memilih pasangan hidup,supaya bujur bujur pilihan hati ading,sebab ka utuh ini jauh dari sempurna..
Shafitri:tapi sampai kapan ka,kenyataan ulun selalu dilukai..
Utuh:sampai ading lelah benar benar lelah, dan ketika Kelak bila ading sudah lelah mencari yg sempurna saat itulah aku akan dtg menghapus air matamu, membelai raambutmu dan mendekap tubuh ading yang mulai guyah berdiri dengan kasih sayangku ,dan menurehkan tinta di surat nikah atas nama kita berdua ading..
Shafitri:lebaaaaaay,buktinya kadada berkali kali ulun meminta pian manamui ulun,nyatanya sampai ini ulun belum pernah melihat pian..
Utuh:sumpah demi ading,ka utuh akan buktikan kaina,bahwa ulun akan menerima ading apa adanya..
shafitri: saat itu apakah benar ka utuh akan memberikan kebahagiaan yang sempurna..
Utuh:kada akan sesempurna yang ading harapkan,makanya untuk mendapatkan yang ading harapkan,carilah urang yang mampu memberikan kebahagiaan yang sempurna itu,siapa tahu ading kelak akan mendapatkannya, sementara ka utuh akan selalu menunggu,jika hasilnya kaina ading bisa mendapatkannya, maka itu merupakan salah satu du'aku yang dikabulkan Tuhan buat ading,meski ka utuh kada bisa mendampingi ading..
Shafitri:hmm mimang kaka mendu'akan apa buat ulun..
Utuh:kebahagiaan ading yang sempurna,jauh dari air mata dan kesedihan,dan itu merupakan tujuan ka utuh ingin ading bahagia dengan siapapun ading nantinya..
Shafitri:makasih ka du'anya..
Utuh:iyaa ading..
(Tutup chat)
Utuh:isuk aku cucubaan pang bejalanan ke wilayah komplek melon indah..
(Isuknya utuh mandatangi sesuai alamat yang pernah dibari shafitri dari jauh utuh malihat binian melamun di teras rumah)
Utuh:(dalam hati)itu shafitri, wajahnya kalihatan murung,seperti kadada semangat hidup,ading aku ingin meraih tanganmu tapi aku merasa belum pantas menghampiri ading,aku turut merasakan kesedihanmu ading,hmm cantik banar wajah ading bujur bujur buduh lakian yang sudah mangaciwakan ading..
(Rasa rambang hati utuh,handak mendatangi kalu justru ditulak muha saadanya haja,taraf hidup kada kaya urang,bulikai utuh)
Inggan situ dulu,amun banyak yang katuju kusambungakannai
Penulis
Fendi ramanda

0 komentar:

Posting Komentar

luvne.com resepkuekeringku.com desainrumahnya.com yayasanbabysitterku.com