Minggu, 26 Oktober 2014

KAWIN ANUM part V

05 Oktober ·

Bismillaah..kembali findi pop hadirkan kisah,edisi idul adha
KAWIN ANUM part V
Bunga:maunya pang kawin wan aku yang sudah bunting ni..
Utuh:jika ini sudah takdir kenapa kada..
Bunga:hmm,pian kada bulih bobo seranjang wan ulun,bila sudah nikah kaina..
Utuh:yang kupikirkan,adalah kesembuhan umaku,soal aku dihujat,dihina,atau di lecehkan,aku kada perduli,yang penting yang menjadikan sorga bagiku kembali pulih,sebab aku sangat mencintai umaku..(Rambang mata utuh)
(Datang abahnya bunga)
Pak fefen:semua sudah kutanda tangani,semua biaya pengobatan uma ikam tuhhai aku yang tanggung,malam kaina uma ikam di operasi..
Utuh:iya pak..
Pak fefen :nak utuh,jumat minggu kaina kita langsungkan pernikahan, hari minggunya kita adakan resepsinya dirumahku, cukup kita undang orang orang dekat haja,supaya kada diketahui pihak sekolahan ikam tuhhai,jadi ikam kawa haja melanjutkan sekolah ikam sampai tuntung,esok sore ikam kerumahku kita siapkan segala sesuatunya..
Utuh:kalawasan akhirnya ketahuan jua pa ai,biar gin ulun kada melanjutkan sakulah lagi,biar bisa fokus berumah tangga,wan menjaga uma ulun..
Pak fefenn:ooh terserah ikam haja tuhhai,ikam bisa begawi wan aku,mengawasi toko tokoku..
Utuh:iya pak..
Pak fefen: ayu bunga kita bulikan..
Bunga:iya yah..
(Malamnya uma utuh di operasi dan lancar,isuknya utuh tulak ka sakulah, sementara disakulahan lina wan ani yang datang badahulu,bapandiran dikalas)
Lina:wuiiih samalam ka amat datang ani ai kerumahku wan kuitannya malamarku..
Ani:iyakah..
Lina:iih,minggu kaina kami kawin,si utuh pang adalah datang..
Ani:kadada datang,hapenya ku hubungi kada sing aktifan,kenapalah..
(Pas datang amat)
Lina:nah tu ka amat datang, hai papap..(Gaya ungah manyambut)
Amat:ai mamam sudah datang..(Sama panyakit)
Lina:asa kada karuan guring ulun pappai mangganang pian tarus,asa gelisah dimalam dingin,sudah kada sabar lagi push up dikalambu..
Amat:mun kaya itu sama haja mammai,jakanya hari ini haja mamlah kawin,nyaman baguyang ranjang kita malam kaina..(Hungang)
Lina:itu pang masalahnya,kalalawasan mahadang hari minggu,4 hari lagi..
Ani:mat utuh mana..
Amat:nah kada tahu jua aku,biasanya sungsung karumahku,mambawai baimbai tulak ka sakulah..
(Kada lawas datang utuhnya)
Lina:ai tu utuh..
Amat: hanyar dipandirakan datang biyukunya ,ai kanapa tuh pina manggaring..
Utuh:umaku masuk rumah sakit mattai,gugur patah batis..
Amat:(takalipik)hah iyakah tuh..
Ani:pantasai kadada habarnya lalu..
Utuh:ani,ka utuh handak bapandir dingai..
Ani:pandirakan ha ka ai,apa gerang, masalah lamaran kah, berapakah pian manjujur ka ai ulun terima haja..
Lina:cieee cieeeee biniannya handak banar rupanya..
Utuh:kada masalah lamaran itu dingai,tapi ka utuh handak menyampaikan,bahwa ka utuh kada kawa melanjutakan hubungan kita lagi..
Ani:(takalipik)apaaaaa,ma mak sudnya apa ka..(Bamula habang mata)
Utuh:sebaiknya mulai hari ini lupakanlah ka utuh,sebab ka utuh kada bisa mewujudkan mimpi mimpi indah ading..
Ani:aneh,kenapa tiba tiba haja ka utuh memutuskan ulun,apa salah ulun ka hiks hiks..(Menangis)
Utuh:ading kada salah,tapi keadaan yang memaksa kita,untuk menghapus segala cita cita cinta kita ding..
Ani:ulun masih belum paham ka..
Utuh:ka utuh hutang budi dengan seseorang,yang tuntutannya ka utuh harus menikah wan putrinya..
Ani:plaaaaak (manampar),apa ini yang namanya cinta sejatimu ka,ketika cinta itu begitu menguasai alam pikiran ulun,ketika ulun benar benar kada sanggup lagi berpisah wan pian,tiba tiba haja dengan mudahnya ka utuh putuskan itu semua,dengan membawa berita ka utuh ingin menikah dengan yang lain, bagaimana bisa beban ini ulun tanggung ka, sementara rasa sayang ulun pada pian begitu tingginya hiks hiks..
Utuh:maafkan ka utuh ding, kita memang punya tujuan sama,menginginkan kebahagiaan kelak bisa kita jelang berdua,tapi pada hakikatnya mimpi kita kada pernah sama ding..
Ani:hiks hiks hiks..(Manangis banar)
Utuh:ka utuh percaya ading wanita yang tegar,bukan maksud untuk mengingkari segala janji janji yang terucap,atau untuk mematahkan segala harapan ading,tapi ini takdir ading,meski pada hakikatnya adinglah yang ka utuh sayangi saat ini,tapi ini terpaksa ading..
Ani:hiks hiks,bagaimana ulun bisa menghadapi hari esok ka,segala harapan dan impian seperti tiba tiba di hempas gelombang, rasa kada mungkin didalam keterpaksaan seperti ini,hati berhiaskan keikhlasan hiks hiks hiks..
Utuh:ading,percayalah,ini bukan akhir dari segala harapan ading,akan ada seseorang yang mungkin jauh lebih baik,yang dapat mengangkat dagu ading,dan menghapus air mata ading menggantikan segala kesedihan menjadi senyum dan kebahagiaan..
Ani:hiks hiks,ulun sunguuh kecewa ka...
Utuh:ading bulih sarik,sekalipun anak panah ading hujamkan kedada ka utuh:dengan ikhlas ka utuh terima,sebagai kesalahan ka utuh,tapi untuk kembali merajut asmara bersama ading,dengan berat hati ka utuh katakan, kada mungkin lagi ading,cukup cinta kita sampai disini..
Ani:hiks hiks hiks ka utuh lelaki durjana,ulun ke ce wa ka..(Bukah)
Utuh:adiiiing..(Handak mandatangi)
Amat:biarkan dia tuh,kada usah disasahi,kalau memang ikam menyambanginya tidak dengan membawa kebahagiaan,biarkan ani tenang..
Utuh:(taduduk)hmmmm,aku sangat mencintai ani mat,tapi aku kada bisa menentang takdir ini,umaku harus di uperasi,biaya kadada,pas ada urang nang mampu membiayai perawatan umaku dengan syarat harus menikahi anaknya yang ditinggal kekasihnya dalam keadaan hamil,kali ini cinta yang harus kukorbankan,banyak dosa mattai aku,mungkin ini teguran,agar aku bisa lebih baik,meski jua harus mengorbankan kebahagiaan ani..
Lina:akay akay tuh,asa mandisap bulu awak,manangis bujur aku tuhhai hiks hiks,ini lain air mata bawang tapi asli huwaaaaah huwaaaaah...(Manangis)
Amat:kita akui sebagai manusia kita hanya berencana,tapi segala ketentuan Tuhan yang pegang..
Utuh:hmmmm iya mat..(Rambang utuh)
(Bagaimana kisah selanjutnya,acara perkawinan amat wan lina ,utuh dan bunga,nantikan kisah selanjutnya hanya di kowa,mun masih dikatujui kusambungakan ke season berikutnya paling lambat malam ini jua,wan akan segera hadir kisah hanyar PENDEKAR HUNGANG)
Maaf sebelumnya,kisah ini sebenarnya kada handak kusambung lagi,karena kisah kawin anum season 1 telah dibajak urang,kada usah disebutkan ngarannya, pemain dalam kisah kawin anum digantinya,kalimat dan kisahnya kadada dirubahnya, tapi penulisnya dan pengarangnya diganti namanya saurang,kecewa memang tapi demi kecintaanku wan buahan pian member kowa yang mahadang lanjutan kisah ini,maka kusambung lagi
Intinya:amun handak share atau membagikan kisah ini boleh boleh haja,tapi sumbernya atau penulisnya jangan diganti,itu aja pesan ulun biar sebuah karya orang orang kada bingung.makasih barataan

Penulis
Fendi ramanda

0 komentar:

Posting Komentar

luvne.com resepkuekeringku.com desainrumahnya.com yayasanbabysitterku.com